Oldalak

2012. május 24., csütörtök

Egy kis kreativitás #02


Képeslap ajándéknak 


Egy egyszerű, de személyes ajándékot szerettem volna készíteni sajátos üzenettel. Így született meg a képeslapszerű ajándék. 


Hozzávalók:
♦ egyszerű A4-es keménypapír vagy névjegykártyára használatos papír
(én egy halvány krémszínű papírt választottam)
♦ 1 darab színes papír
♦ olló
♦ papírragasztó
♦ ceruza
♦ jó minőségű nyomtató, de kézzel is írhatunk rá.

Először kiválasztottam két idézetet – az egyiket a héten olvashattátok, a másik egy Pokolgép idézet – amellyel mindenképp üzenni szerettem volna. Ezt word dokumentumban megfelelően két oszlopban beállítottam középre, kiválasztottam egy szép betűtípust (ez esetben Monotype Corsiva 14-es betűmérettel). Fontos, hogy a lap alján ott legyen a dátum és helyszín is, hogy évek múltán is tudják, mikor kapták. Egy A4-es papírlapból két üdvözlőlapot lehet kivágni. 
1. fázis

A lap elejére csak annyit írtam, hogy „Szeretettel”, így marad a lap alsó részében bőven helye a pillangók elhelyezésére. 

A lepkekészítés folyamata:
4x4 cm-es négyzetet kivágunk a színes papírból. Lehet nagyobbat is, de ügyeljünk arra, hogy négyzetformát kapjunk. Átlósan összehajtjuk, majd kinyitjuk és a másik átlónál is behajtjuk – ezt már úgy hagyjuk, így egy háromszöget kapunk. 
2. fázis

A háromszögnek a felső csúcsát jó félig visszahajtjuk, és a két szélét ráhajtjuk. Kész is a lepke szárnya. 

Utolsó lépésnél már csak tollal, filccel vagy ceruzával megrajzoljuk a pillangó testét és odaragasztjuk a szárnyakat.
Mindezt a Bátor Táborban tanultam. J
Jó szórakozást! 
...és készen vannak a szárnyak


A. K.
Képek: saját



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése