Oldalak

2012. december 31., hétfő

Margóra #08


Visszaszámlálás


Az év utolsó napja van. Ilyenkor akarva-akaratlanul is elgondolkodunk és értékeljük az óévet, mi mindent éltünk át, mennyire sikerültek terveink, céljaink. 

Elsősorban adjunk hálát a sorsnak vagy Istennek (ki hite szerint), hogy ha egészségesek vagyunk és családtagjaink is azok. Ha betegségben szenvedünk, akkor azért adjunk hálát, hogy élünk, itt vagyunk és az újévi fogadalommal merítsünk erőt a gyógyulásra.

Bizonyára eszünkbe jut az is, hogy mennyire volt sikeres a 2012-es év. Ne csak az anyagi haszon és az üzleti sikert lássuk, hanem az emberi kapcsolatokat és a boldogságot is. Boldogok voltunk? Volt, aminek örültünk? Nem kell nagy dolgokra gondolni. A boldogsághoz nem szükséges fizetésemelés, külföldi utazás vagy drága ajándék. Már az is fontos és szép emlék, ha valakinek örömet tudtunk szerezni akár megértéssel, jó szóval, mosollyal, szeretettel. Margarete Seemann nagy igazságot mondott: „Ha veszel, megtelik a kezed. Ha adsz, megtelik a szíved.” Adni mindig öröm, ezt sose feledjük!

Ha belegondolok az elmúló évbe, akkor szépen sorban teszem azt, hónapok szerint. Mi az, ami sikerült, amit meg tudtam valósítani, milyen örömök értek a családdal és a munkám során, merre jártam és kiket ismertem meg.

Ami ebben az évben nem jött össze, igyekszem rájönni, miért nem sikerült, mit ronthattam el és levonom belőle a tanulságot, hogy az új évben újult erővel tudjak nekirugaszkodni a kihívásoknak.
Az értékelés során ne felejtsük ki a családot, a munkát, a baráti kapcsolatokat, az új ismeretségeket. Ha valaki megbántott, bocsássunk meg neki, hiszen a harag önmagunkat emészt fel. Még ha nem is tudjuk a szemébe mondani, de önmagunkat semmiképp sem emésszük ezzel. 
A sikerélmény érdekében idézzük fel merre jártunk ebben az évben, merre szórakoztunk, hiszen ezek bizonyára kellemes élmények számunkra. Ezután tűzzük ki a jövő évi céljainkat, vágyainkat! 

Azt mondják, ahogy a szentestén az éjféli időpontnak mágikus varázsa van, úgy az új év pillanatának is. Nem tudhatom, hogy valóban így van-e, de egy próbát szerintem mindenkinek megér. Érdemes éjfélkor a nagy öröm és a boldog újévi kívánságok közepette a céljainkra, vágyainkra, álmainkra gondolni – természetesen minderre pozitívan. Én így teszek majd!

U.i.: Ezt a blogot ez év februárjában indítottam útjára hirtelen ötlettől vezérelve, de egy cseppet sem bántam meg. Köszönöm, hogy olvastok! Köszönöm a sok pozitív visszajelzést, amit kaptam! Az Isten áldjon meg Benneteket a jövő évben is! 

Ando Krisztina
Fotó: net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése