Oldalak

2012. április 18., szerda

Kalandozások két keréken

Beszélgetés Kovács Tamással a Majer István Emléktúráról


Kovács Tamás neve már nem hangzik ismeretlenül. Múlt évben a Majer István Emléktúra alkalmával Róma volt az úti célja, amit három hónap alatt teljesített két keréken. Erre az évre szintén izgalmas kalanddal szolgál, mégpedig a Francia főváros meghódításával. Kovács Tamással a nyári terveiről, elképzeléseiről beszélgettem. 


Mennyi ideig tart majd az emléktúra?
– Idén két hónap szabadságot kaptam a munkáltatómtól, és eszerint igyekeztem elosztani az útvonalat. A múlt évi tapasztalatok alapján sokkal könnyebben alkottam meg, hiszen tudom mire vagyok képes. Nem szeretnék nagy távokat megtenni egy nap alatt, mert élményeket akarok szerezni és tapasztalatot gyűjteni. Két hónap alatt 4000 km-t tekerek majd le. Szeretném megmászni a Mont Blancot is, ha megengedi. 

Miért pont Párizs került a felfedezőlistádra?
– Már múlt évben is szerettem volna Párizsba menni, de arra gondoltam, hogy ha egy év alatt mindkét úti célt teljesítem, akkor miről fognak beszélni jövőre? A célom az volt – és ez most is érvényes –, hogy Majer István neve újra köztudatba kerüljön. Az emléktúra által remélhetőleg ez évben is foglalkoznak majd Majer Istvánnal. 
Rómában azért voltam, mert pápai prelátusként Róma volt a központja. Párizs úgy fűződik a nevéhez, hogy a papi hivatás mellett a művészettel is foglalkozott. Rézmetszéseket és grafikákat készített, és több ízben is járt a párizsi világkiállításon. Folyamatosan végzek kutatásokat ez ügyben, hogy minél többet megtudjak párizsi ott tartózkodásairól. Kapcsolataim által valószínűleg több mindenre fény derül majd. 

Mikor indulsz, és milyen útvonalat választottál?
– Július 7-én, szombaton indulok Kürtről, és ugyanúgy, mint tavaly, lehet csatlakozni hozzám. Esztergomot és Komáromot érintve Sopronnak veszem az irányt, majd Ausztriában két hegyvonulat között végiggurulok egészen Lichtensteinig, majd Svájc jön. Bernt megtekintve Chamonix következik, amely a Mont Blanc lábánál fekszik. Innen északnak veszem az irányt a legrövidebb úton Párizsba kerekezem, ahol egy hetet töltök majd el beleértve Majer István születésének évfordulóját is. Hazafelé megtekintem Luxemburgot, ha már olyan közel járok a határhoz, majd Németországon keresztül jövök. Augusztus végén a Bodeni-tónál lesz az Eurobike kiállítás, amit szeretnék megtekinteni. Onnan meglátogatom a müncheni ismerőseimet is, majd Linzen keresztül a Duna partján szeptember 8-án érkezem haza.

„…mert az utazás az embert érleli, sokoldalúvá köszörüli, elméje kiderül és szíve fogékonyabbá lesz minden örömre.” (Majer István)

Utad során mire számítasz?
– Franciaországi szakasz teljesen új lesz számomra, a francia nyelvet nem ismerem és nem olyan könnyű, mint az olasz. A múlt évi túratársaim (erdélyi Előd és Lehel, akik bekerekezték egész Európát szerk. megj.) elmondása szerint a franciák nyitottak és segítőkészek.
Idén sokkal több hágót vállalok be, mert nagyon megtetszett. Ami nagy kihívás lesz számomra, az a Mont Blanc megmászása, hiszen nincs nagy hegymászói tapasztalatom. A szálláshelyeknél ugyanúgy vadkempiget, illetve a coach surfinget használok majd, ahol befogadnak egy-egy éjszakára. Remélem az időjárás ugyanolyan kegyes lesz hozzám, mint múlt évben.
Idén is tervezem az élő bejelentkezést a Kürti Pincefesztiválra, akkor épp Svájcban leszek. Élő nyomkövetés is lesz az emlektura.hu honlapomon, és a napi rövid életjelek sem maradnak el. A blog bejegyzések helyett sokkal több videót tervezek készíteni, azaz videoblogot alakítok ki, ami izgalmasabb lesz. 

Mi az, amire még szükséged van az utadhoz?
– A bringám ugyanaz lesz, amivel tavaly túráztam. Bizonyított, hiszen semmilyen technikai problémám nem volt az út során, még defektet sem kaptam. Emellett nem járok szórakozni, hanem az utazásra spórolok. Napi hat euróra számolom a kiadásaimat.
Ami hiányzik, az a mászófelszerelés. Jelenleg támogatókat keresek, hogy feljuthassak Európa legmagasabb hegycsúcsára. A ruházatot is be kell szereznem, mert múlt évben teljesen elhasználódtak.

Útközben lesz társaságod?
– Két hónapra nehéz szabadságot kivenni. Szerencsés helyzetben vagyok, mert a munkahelyem megengedte. Inkább szakaszokon lesznek útitársaim. Többen jelezték már, hogy kis időre csatlakoznak hozzám. Szerintem idén sokkal kevesebbet leszek egyedül, mint tavaly.

A.K.
(Megjelent: Szabad Újság 2012. április 11-én)
Fotók: Kovács Tamás archív

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése