Oldalak

2013. május 31., péntek

A kihívásokkal teli rock világa

Beszélgetés Schrott Péterrel, a Tűzmadár énekesével


A The Voice című zenei tehetségkutató műsorban vált ország-világ előtt ismerté, hiszen a legjobb 12 között végzett, így Magyarország legjobb rock hangja lett. Gyerekkora óta élete a zene. Bevallása szerint az énekléshez a motivációt édesanyja adta, aki nem igazán hitt fia énekesi pályájában. Schrott Péter májusban Felvidéken adott koncertet a 14 éve működő Tűzmadár zenekarral. Ennek  kapcsán beszélgettem vele a rock zenéről, a karrierjéről és a céljairól.


Miért jelentkeztél a The Voice című műsorba?
Nem jelentkeztem, hanem hívtak. Nyár kellős közepén felhívtak, hogy láttak pár videót rólam és azt kérdezték, érdekelne-e engem a zenei műsor. Mivel a műsorba csak on-line jelentkezés volt, így az utcán nem állt 3000 ember, hogy meghallgassák őket. Leginkább zenei előélettel rendelkező fiatalokat hívtak be, akinek már volt albuma, zenekara vagy énekesként tevékenykedett. Egyébként, a versenybe bejutottak körülbelül 90 %-a meghívott versenyző volt. Mindezt a minőség érdekében tették. Amikor felhívtak, úgy gondoltam, egy beszélgetést megér. Egy dalt kellett elénekelnem. Ezután bekerültem az első válogatóba, amit a televízióban még nem közvetítettek, majd következett a televíziós válogatás. Nagyon élveztem! Nagy volt a pörgés, teljesen új világ volt ez számomra. Azért sok minden megkreált volt. Még azt is, amikor a válogatásra megérkeztünk. Ezt például háromszor vették fel, de élveztem.

Mit adott neked ez a műsor?
Rengeteg kapcsolatot. Igazából azért mentem, mert szerettem volna elindítani a saját zenei karrieremet. Van egy stúdióm, így a hangfelvételi oldalt is képviselem, ami a kettő egymást kölcsönösen segíti. Jó lehetőségnek láttam, hogy ebben a zenészkörben olyan embereket ismerhetek meg, akik esetleg a stúdióm adta lehetőségeket is igénybe vennék. Tehát jelentkeztem a szakmai karrierem miatt, illetve a Tűzmadár zenekarnak adhattam ezáltal új lehetőségeket. Nem utolsó sorban magamnak is megmutathattam, mire vagyok képes és kipróbálhattam magamat teljesen új helyzetben.
Nagyon sok mindent adott ez a műsor. Rengeteg élményt, sokat tanultam belőle, rengetegen láttak minket és a zenekar népszerűségének is jót tett.

Malek Andreát választottad mesterednek, aki más műfajban ért el karriert. Miért pont őrá esett a választásod?
Azért választottam Andit, mert nagyon sok interjút és előadást láttam vele. Magamban elhatároztam, ha mind a négyen megfordulnak, akkor ki lesz az az ember, akihez szívesen mennék és akivel érdemlegesen együtt tudnék dolgozni. Andi volt ez a személy. Hogy miért? Szerintem a musical és a rock nem áll olyan nagyon messze egymástól, és fontos volt ez a szimpátia. Még Caramellen is nagyon gondolkodtam. Tudom, hogy ő meg végképp nem rock sztár, Caramell világa már egy másik világ lett volna. De a második befutó ő volt nálam. Somló Tamás nagyon tehetséges és nagy múltja van, de már nagynak éreztem a köztünk lévő korkülönbséget.
Andival azóta is együtt dolgozunk. Pár napja jelent meg a legújabb dalom, amelynek Andi írta a szövegét. A napokban egy gyermekmentő segélyszolgálat rendezvényére megyünk előadni, máig sokat segít a pályám alakulásában.

A műsor három élő adásában szerepeltél és a rock, metál műfajt képviselted. Miként látod ma Magyarországon és akár a Kárpá-medencében a rockzene jelenlegi helyzetét?
A koncertekről a nézőszámok alapján, azt mondhatom, hogy valójában egyre nehezebb az érvényesülés. Sajnos a rock és a metál abszolút ki van zárva a médiából. Azon is csodálkoztam, hogy a versenyen belül eddig eljutottam. Aki most alapít rockzenekart, nagyon nem irigylem, nem könnyű az az út, amin végig kell menniük. Nem akarok szörnyűségeket mondani, de ez most nagyon nehéz időszak. Ki tudja mi lesz: jobb vagy még rosszabb? Nem tudom, mi lehet rosszabb ennél… Úgyhogy remélem, ez már csak felfelé ível.

Szombathelyen az Iseumi Szabadtéri Játékokon te játszod a Jézus Krisztus Szupersztár főszerepét. Hogyan fogadtad a hírt és hol tartanak a próbák?
Március vége felé lehetett, amikor megkerestek azzal, hogy egy Jézus Krisztus Szupersztár válogatásra menjek el, próbáljam meg. Szíves örömest mentem, mert szeretem a darabot, és nagyon izgalmasnak találom a zenés színházat. Sok ember közül választottak ki, ami őszintén meglepett, de nagyon örültem neki. Ez egy hatalmas ugródeszka számomra amellett, hogy rengeteget tudok fejlődni, és tanulni a dologból. Az intenzív próbaidőszak júliusban lesz.

Milyen céljaid vannak szólóban és a Tűzmadár zenekarral?
A szólóprojekt úgy tűnik ősztől jobban beindul. A Tűzmadár pedig marad ugyanúgy. Lehet, hogy lesz egy kis változás a zenekari tagok összetételében, egyébként minden rendben. Szeretjük és tesszük a dolgunk!

Ando Krisztina
Képek: net
(Megjelent: Szabad Újság 2013 májusában)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése