Oldalak

2012. április 12., csütörtök

Margóra #02

I ♥ Budapest! 

Egyszerűen szeretem Budapestet! Hogy miért, mert egyszerűen lenyűgöz, mindig tud valami újat mutatni, és tele van (csakis pozitív) meglepetéssel. Na de nem is erről akarok igazán írni. Rendszeresen megfordulok a magyar fővárosban, igaz mindig a munkám és az időm egyeztetésével, de gyakorta adódnak „fontos elintéznivalók”. 

A könyvtár külseje
Például évek óta ide járok könyvtárba. Na most a kedves olvasó kérdezhetné, hogy vajon Érsekújvárban nincs könyvtár??? Természetesen van, de ha bárki ellátogat a budapesti Szabó Ervin Központi Könyvtárba, többé nem akarja alább adni. Mindent meg lehet itt találni, amit csak egy könyvfalónak, könyvbarátnak érdemes a kezébe vennie. Ez a jó „szokásom” még a főiskolai és egyetemi évek alatt alakult ki és máig megmaradt. Ma már a szakirodalmat lecseréltem szépirodalmi és szórakoztató könyvekre. Ez viszont nem azt jelenti, hogy nem vásárolok könyveket, de az egész fizetésemet mégsem költhetem könyvekre. Itt egyszerre nyolc könyvet bespájzolhatok, és három hónapig olvasgathatok. A látogatásomnak ez az egyik oka.

Az egyik olvasóterem

A másik „fontos elintéznivaló” a barátnőkkel való találkozás. Még a főiskolás kollégiumi évek sodortak minket egy rakásra, de nagyon jól tette az élet vagy a sors (bárminek is nevezhetném, de véletlennek semmiképp), hogy megismertük egymást, és tartjuk a kapcsolatot. Van úgy, hogy ritkábban, máskor gyakrabban, de találkozunk és ismerjük a egymás életének fontos állomásait, örömeit, bánatát… Jó ez így!


Budapesten szeretek sétálni, új dolgokat felfedezni, ismerős helyeket újból meglátogatni, hiszen minden évszakban más arcát mutatja a város. Tegnap újból meglátogattam. A Várnegyedben már számtalanszor jártam, de Mátyás-templomban még egyszer sem. Úgy éreztem, most van itt az idő, bizonyára nyitva van, így a Szentháromság tér felé vettem az irányt. Messziről már hallottam a kellemes zongora hangját, de azt álmomban sem gondoltam, hogy milyen fogadtatásban lesz részem a Mátyás-templom bejárata előtt. Egy fiatal művész egy hatalmas, fényes, fekete szárnyas zongorán játszott a sétálórész közepén. Szeretem a zongora lágy, illetve lendületes hangját – bizonyára az is közrejátszik nálam, hogy nyolc évig jártam zongoraórákra –, de az egész utcai koncert hangulatát még emelte maga a helyszín: a Budai Várnegyed közepén, a Halászbástyáról való gyönyörű kilátás a Dunára, a Parlamentre… – csodálatos pillanat volt. A fiatal művész csak játszott és játszott, kissé zavart mosollyal megköszönte a műanyag tartóba dobott aprópénzt és zenéjével megköszönte. A turistákból álló közönség meg tapssal viszonozta. 
A Mátyás-templom bejáratánál élő koncert Davide Martello álltal

Amikor egy kis pihenőt tartott, akkor nem tudtam megállni, hogy ne kérdezzek tőle egy-két dolgot. (Újságíró vagyok, vagy mi a fene... vegyük ezt szakmai ártalomnak.) Davide Martello konstanzi (Németország) fiatal művész, aki imád utazni. Fejébe vette, hogy meglátogatja Európa összes országának a fővárosát. Közben persze zongorázik. Budapest előtt Pozsonyban a Vár és a Parlament előtti téren játszott, és nagyon el volt ragadtatva a kilátástól. 
Budapest is nagyon tetszik neki, és egy egész hetet tölt a magyar fővárosban. Ami igazán lenyűgözte őt, az a Hősök tere. Nem győzte dicsérni, hogy milyen szép, látványos, hatalmas és lenyűgöző térről van szó. Ennek szívből örültem, hiszen így biztosan lesz maradandó élménye Budapestről is. 

Részlet Davide előadásából.

A művész 
Az utazást autóval oldja meg, és annak speciális utánfutóján szállítja a hangszerét. Világot lát, és szerencsés, mert azt teheti, amit a legjobban szeret – zongorázhat. A héten hazautazik, ugyanis az otthoni koncertjeit nem hagyhatja ki. Ősszel viszont olaszországi turnéra készül. A téren az összes elhangzott dal saját szerzeménye volt, több saját albuma is megjelent már. 

Beszélgetésünk közben nem bírtam megállni, hogy ne kérdezzek rá, hallott-e már a híres magyar zongoristáról, Havasi Balázsról? Nemmel felelt, de érdeklődő volt iránta, így kézséggel leírtam nevét, hogy a világháló által többet is megtudjon a híres magyarról. Úgy érzem Davide is sokra viszi az életben. 
Budapestet mindig tartogat valami meglepetést…!

A.K.
(Fotók: 3 net, 1 saját; Felvétel: saját)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése