Oldalak

2013. december 22., vasárnap

Kreatív #09

Könyves karácsonyfa


Még az utolsó napokban elkészülhet ez a különleges, de mégis egyszerű „karácsonyfa”, ami dekorációnak és ajándéknak is tökéletes! Még mielőtt bárki is megkövezne, nem egy értékes Jókai könyvet áldoztam fel a karácsonyi dísz érdekében. Ha jól átnézzük a könyvespolcunkat, akkor lehet, találunk aljában olyan típusú könyvet, amit az életben nem nyitnánk ki és ajándéknak sem való. 

De ha nincs, akkor sem kell elkeseredni, egy vastagabb újság, magazin is megfelel, de közelítse meg a 100 oldalt. A hozzávalókhoz a hajtogatás miatt készítsünk be egy nagy adag türelmet is! Csak úgy megsúgom, hogy karácsonyi zenével gyorsan megy a munka… 

Hozzávalók:
♦ Egy használhatatlan könyv vagy vastag újság
♦ Ragasztópisztoly vagy pillanatragasztó
♦ Csillagok, hópelyhek, masni a díszítéshez

A könyv/magazin borítójával kezdjük a hajtogatást. Az ábrák segítenek az elkészítésben. Először a lap felső csücskét behajtjuk a közepéig és ezt lesimítjuk. Ugyanezt az oldalt még egyszer félbehajtjuk. Az alján kilógó csücsköt pedig behajtjuk. Ugyanezt a műveletet ismételjük az összes lappal. (A képen látható könyv 160 oldalas volt.) 
A díszítéshez én még alkalmaztam hajlakkot és aranyport is. Miután elkészült a karácsonyfa fokozatosan befújtam vastagon hajlakkal és azonnal megszórtam aranyporral. Ezt hagytam megszáradni és utána ragasztópisztollyal rögzítettem a masnit a tetejére és a többi díszt az oldalára.
De további variációként lefújhatjuk aranyozott vagy ezüstözött spray festékkel és pusztán piros vagy kék masnival is szépen mutat.

Először a lap felső csücskét behajtjuk

Ugyanezt a lapot még megfelezzük

Az alul kilógó csücsköt "betűrjük"

A "fa" nagy része már elkészült

Végső pompájában, feldíszítve
Ando Krisztina
Fotók: a szerző


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése